Prezentare generală

La Gradinița Arlechino & Friends, îmbinăm armonios dezvoltarea inteligenței emoționale cu inteligența cognitivă. O dezvoltare armonioasă, implică menținerea echilibrului între dezvoltarea fizică, dezvoltarea emoțională, cognitivă, socială, culturală și spirituală.

  • Printre metodele pe care le folosim pe tot parcursul perioadei preșcolare sunt:
  • Îmbrațișarea și mîngâierea, este esential pentru copil să știe că este iubit
  • Discuțiile cu copiii, argumentele și explicațiile, le dezvoltă gândirea și limbajul
  • Jocul și jocurile, reprezintă modalitatea sigură și distractivă de a cunoaște lumea și a învăța lucruri noi
  • Lectura stimulează gândirea, imaginația și dezvolta limbajul.
  • Activitațile opționale și cele extrașcolare, ca parte integrantă a procesului educativ, valorifică și dezvoltă aptitudinile copiilor.
  • Organizarea lor într-o manieră placută și relaxantă valorifică benefic dezvoltarea acestora.

 

Grădiniţa ARLECHINO & FRIENDS, acreditată prin OM 4903/31.08.2018, utilizează Curriculumul pentru educație timpurie a copiilor, aprobat prin OM Nr.4694/2.08.2019, adăugând la aceste activităţi specifice instituţiei noastre şi un număr de activităţi opţionale care contribuie la dezvoltarea copiilor.

Conținutul ofertei educaționale:

Programul zilnic combină în mod echilibrat perioadele de studiu și de joacă, urmărindu-se largirea orizontului de cunoaștere al copilului pe următoarele domenii:

  • Limbă și comunicare,
  • Științe- Activități matematice și cunoașterea mediului
  • Om și societate
  • Estetic și creativ
  • Psihomotric.
  • Dezvoltare personală

 

Activităţile din Curriculum-ul naţional sunt desfăşurate integrat şi interdisciplinar, dând unitate şi continuitate obiectivelor programei.  Activitățile instructiv-educative alternează cu activitățile în aer liber, cele de dezvoltare personală și cu cele recreative.

Psihologul grădiniței

susține activități educaționale in cadrul programului “DA, POTI!” care vizează formarea compețentelor emoționale și sociale (identificarea și conștientizarea emoțiilor, a comportamentelor sociale adecvate/inadecvate) și workshop-uri de parenting.


De asemenea realizeaza:


Prin corelarea activitatilor după Curriculum pentru educati timpurie propus de Ministerul Educatiei cu activitatile educationale din Programul ,,Interactiv play &learning si a programului de dezvoltare personala “Da, poti!” se urmarește transferabilitatea interdsciplinară.


Astfel, aplicarea cunoțintelor și abilităților dobândite într-un domeniu în alte domenii este una din principalele abilități de învățare care se dezvoltă încă de la vârsta preșcolară.

Testări psihologice pentru preșcolari:

Exemple de baterii de teste Nepsy 2; Gata pentru școală; Hipic; PedA; LSI.

Evaluare psihoeducațională

O evaluare psihoeducațională de care pot să beneficieze în momentul în care întâmpină anumite dificultăți în relația cu școala sau Gradinița.

Evaluare socioemoțională

Un alt tip de evaluare este cea socioemoțională, obiectivul acestui tip de evaluare este înțelegerea factorilor care determină apariția unei stări de distress, modificari în atitudini sau probleme comportamentale.

Evaluarea nivelului de dezvoltare

Evaluarea nivelului de dezvoltare în zona anumitor arii (limbaj, abilități motorii rezolvare de probleme., abilități sociale)

Evaluarea supradotarii

Costurile variază în funcție de complexitatea instrumentelor folosite și a numărului de ore necesar evaluării.

  • vizionări de spectacole de teatru, circ, spectacole muzicale
  • vizite la muzee, expoziţii şi alte obiective culturale în funcţie de temele studiate şi vârsta copiilor
  • ateliere de olărit, creație, gătit, etc.
  • proiecte de parteneriat cu școlile din zonă, dar și cu alte grădinițe
  • parteneriate cu medicul stomatolog
  • parteneriate cu instituții de cultură din oraș: Teatrul Țăndarică, Opera Comică pentru copii, Teatrul Ion Creangă, Circul Globus, trupe independente de teatru
  • implicarea în acțiuni umanitare
  • excursii de primavară și de toamnă
  • tabere de iarnă și de vară
  • aniversari ale zilelor de naștere
  • participarea la concursuri, expoziţii, festivaluri artistice, specifice vârstei
    activităţi în cadrul calendarului sărbătoririlor UNESCO.

Activitățile extraccuriculare: ​

Serbari:

Serbarea Toamnei, Serbarea pentru Moș Crăciun, Ziua porților deschise, Ziua Mamei, Serbarea de sfârșit de an școlar, Ziua de 1 Iunie.