Creșă
Descoperiți creșa noastră, locul ideal pentru educația copilului dumneavoastră.
Avem un mediu cald si primitor cu oameni blanzi, profesionisti ,cadre didactice atent selectionate.
Acomodarea copiilor este blanda si se face impreuna cu parintii, care pot sa ramana alaturi de cei mici atata timp cat este nevoie.
Teoria atasamentului afirma ca atasamentul securizat in primii ani de viata va scade riscul dezvoltarii unei tulburari in cazul expunerii la situatii ulterioare cu potential traumatic. Atasamentul este o conditie foarte importanta a dezvoltarii psihice generale a copilului.
Copilul are nevoie de o figura de atasament si de aceea el trebuie sa se simta iubit in cadrul gradinitei, sa se simta protejat si incurajat in permanenta.
Un atasament fata de cineva insemna sa cauti apropierea si contactul cu acea persoana, dar mai ales in situatii de insecuritate (experiente noi pe care un copil nu le stapaneste) .
Copiii atasati sigur , au la gradinita si scoala un comportament social mai adecvat, dau dovada de mai multa fantezie si afectivitate pozitiva la joaca, se pot concentra mai bine si pe o perioada mai lunga , au o mai mare incredere in sine si manifesta mai rar simptome depresive.
Aceasta este prima “caramida” care ne ajuta sa cladim in timp o colaborare frumoasa si fructuoasa pe parcursul perioadei prescolaritatii.
Plecarea copilului la gradinita este un eveniment de amploare care in orice familie este trait diferit, cu implicarea tuturor membrilor familiei si care este insotit de mari emotii. Acestea sunt, de obicei, conditionate de noua experienta pe care o vor trai atat adultii, cat si copilul mic.
Insa pentru dobandirea si exersarea autonomiei si independentei, copilul, dar si parintele au nevoie sa se separe unii de altii.
Separarea de mediul familial se va face gradual, lin, astfel incat copiii sa se acomodeze fericiti si confortabil cu noul sau mediu, dar si parintii sa se desparta linistiti de copilul lor.
Activitatile educationale la acest nivel de varsta sunt adaptate intereselor si particularitatilor fiecarui copil.
Accentul este pus pe jocuri si activitati experentiale.
Zilnic desfasuram o serie de jocuri, o parte sunt dirijate de educator ( jocuri liber-alese) fie ca sunt puzzle-uri, jocuri de constructii, muzicale, de miscare, simbolice (ex: “De-a…”), desen, pictura, modelaj si o parte sunt libere in care copiii se joaca cum doresc.
Jocul este activitatea fundamentala a copilului , pe care se sprijina toate tipurile de activitati de invatare.
Cunoasterea copilului cu mediul incepe cu MAINILE, jocul cu obiectele , asa observa diferenta dintre obiecte (culoare, grosime, marime, miros).Jocul il ajuta sa-si dezvolte acuitatea observativ-motrica, sa-si coordoneze miscarile. In joc , copilul capata incredere in sine pentru integrarea in societate, se dezvolta si invata amuzandu-se .
Pentru copil nu exista diferente intre a se juca si a invata.
Jocul copilului intre 18-36 luni devine mai complex pentru ca incep: jocurile de constructie , desenul si jocurile imaginative. Copilul in aceasta perioada are nevoie de prezenta adultului.
Copiii de 2-3 ani se afla in etapa jocului asociativ iar in acest tip de joc copiii se reunesc cu alti copii pentru a face o activitate.
Cadrele didactice urmaresc in conduita jocului copilului, urmatoarele aspecte:
- să antreneze copilul in jocuri
- să-l stimuleze si incurajeze să cunoasca si sa exploreze (folosindu-se de simturi) jucariile si materialele puse la dispozitie si ulterior sa actionize cu ele
- va insista asupra deprinderii de a se privii reciproc atunci cand se joaca
- va incuraja copiii sa interactioneze cu copiii si cu adultii cu care intra in contact.
Prin joc copiii invata elemente de vocabular numind obiecte in timpul jocului, - invata muzica prin intermediul cantecelor, –
deprinderi matematice pe masura ce se joaca cu cuburi de construit, - abilitati de tip corporal-kinestezic se realizeaza prin intermediul alergarii, catararii, prinderii mingii,
- abilitatile sociale sunt achizitionate de copii pe masura ce se joaca si incearca roluri sociale etc.